کارشناس ارشد حوزه روابط بین الملل گفت: مانع اصلی اتمام جنگ در غزه و مهار جنایات رژیم صهیونیستی در وهله اول آمریکا است که مشوق اسرائیل است این موضوعی است که در جهان نیز مورد اتفاق همه است.
کد خبر: ۱۴۳۸۰۰۱

محسن پاک آیین در گفتگو با جام جم آنلاین گفت: کاملاً مشخص است که هدایت کننده جنایات رژیم صهیونیستی در غزه علیه مردم بی‌دفاع فلسطین، آمریکا است. این کشور علی رغم ژست‌هایی که گاهی می‌گیرد و خود را به عنوان طرفدار حقوق بشر نشان می‌دهد، اما در عمل چهره دیگری از خود ظاهر کرده و نمونه بارز آن قطعنامه‌ای است که دیروز در سازمان ملل متحد مصوب شد.

وی ادامه داد: این قطعنامه بعد از چند روز رایزنی نهایتاً با مخالفت آمریکا نتوانست درباره برقراری آتش بس در غزه تصویب شود و فقط با رای ممتنع آمریکا اجازه داده شد کمک‌های انسان‌دوستانه وارد غزه شود این در حالی است که وقتی آتش بس برقرار نباشد کمک‌های ارسالی نیز می‌تواند با حملات رژیم صهیونیستی خنثی شود.

این کارشناس ارشد حوزه روابط بین الملل خاطر نشان کرد: لذا مانع اصلی اتمام جنگ در غزه و مهار جنایات اسراییل در وهله اول آمریکا است که مشوق اسرائیل است این موضوعی است که در جهان نیز مورد اتفاق همه است.

وی ادامه داد: در وهله دوم شخص نتانیاهو مانع دیگر است که برای در قدرت ماندن به دنبال این است که علیرغم خسارت‌های سنگینی که در این جنگ متحمل می‌شود جنگ ادامه پیدا کند.

پاک آیین گفت: نتانیاهو در آینده سیاسی رژیم صهیونیستی جایگاهی ندارد و اگر آتش بس ایجاد شود وی به دلیل پرونده فساد مالی و نسل کشی در غزه مورد محاکمه قرار می‌گیرد.

پاک آیین تصریح کرد: چه بسا نتانیاهو در سطح جهان مانند افرادی که در دادگاه‌های بین‌المللی از جمله نورنبرگ محاکمه شدند وی نیز محاکمه شود لذا برای اینکه بتواند در قدرت بماند به دنبال ادامه دادن جنگ است.

این دیپلمات پیشین افزود: البته در عین حال باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشیم که شرایط میدانی در غزه با توجه به پیروزی‌های مکرر فلسطینی‌ها به نظر می‌رسد به تدریج هم رژیم صهیونیستی متقاعد به برقراری آتش بس برای جلوگیری از خسارات بیشتر در این زمینه شود و هم جامعه جهانی به این جمع بندی برسد که برای ایجاد امنیت در منطقه حتماً باید آتش بس ایجاد شود و سران رژیم صهیونیستی محاکمه شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها